Wednesday, June 17, 2009

My bad luck

| | 2 comments

Apa la malang nasib saya.... Saya pulang kampung temankan adik saya bercuti. Malangnya saya diserang demam selsema. Paling sengsara la masa flu tu baru mau datang. Adusss...pedih tul hidung.. Itu belum cukup lagi..Datang pula sakit perut menyerang saya. Ala...spoil tul cuti-cuti malaysia saya kali ni..hehe..

sampai di kampung, boring tul sbb xda aktiviti. So, saya dgn adik serta mama saya pigi la di anak sungai cari ketam ngan udang. Banyak juga la pendapatan. Enjoy juga sbb kalau di bandar, mana la ada benda2 ni semua kan?

hari ketiga saya di kampung, saya on la laptop dan pasang broadband...dengan harapan moga ada network.. skali saya pasang internet..waduh2...ada juga ka..tp GPRS aja.. Slownya bukan main... dahlah dengan flu meleleh, sakit perut lagi, bertambah2 la tension saya dibuatnya. Napa la tiada 3G di sini..betapa bagusnya kalau ada 3G...

Tapi saya kuatkan semangat dan teruskan menaip sehinggalah terhasil post ni..hahahaha...

p/s: lepas siap taip post ni, saya terus berkejar ke t****s.
Read more...

Tuesday, June 9, 2009

Rajin seperti semut

| | 1 comments

Kenal apa itu semut kah??? apaaa???? Tidak kenal???mustahil.. Hahaha..bukan apa...kamu mesti kenal apa itu semut sebab kali ini saya ingin bercerita tentang semut.. Bukan apa...Pagi tadi, saya mau masak air lah kononnya..sebab mau bersarapan la bah itu.. Bila saya mau salin air tu ke dalam bekas botol mineral water, banyak pula semut masuk ke dalam kettle. Tiba2 terasa darah menyirap naik ke saraf2 otak saya lantas menerbitkan rasa marah dalam diri saya.. Rasa macam mau menyembur semut2 itu dengan Ridsect.. Kalau boleh, dengan suku sakatnya sekali saya mau hapuskan..biar puas hati saya..


Lihatlah betapa besar beban yang sedang dipikul oleh
semut2 yg tidak pernah kenal lelah ini

Tapi saya tiba2 teringat cerita yang mana moral di sebaliknya ialah betapa lemahnya manusia sehinggakan terpaksa mencontohi semut kerana kerajinannya meneruskan kehidupan mereka.. Sebagai seekor serangga kecil yang hanya menjalankan kewajibannya dalam meneruskan kehidupannya. Sedangkan kita manusia yg lebih besar dan dikurnaikan dengan akal fikiran, tidak mampu menandingi kerja keras yg diamalkan oleh serangga ini.


Mereka saling mengerti bilakah tenaga mereka diperlukan oleh
yang lain dan sedar peranan masing2...

Timbul kesedaran dalam diri ini betapa selama ini saya banyak membuang masa dan hanyut dengan arus masa, merasa selesa dengan apa yang sudah ada... Kadang2 terlintas juga di fikiran saya, sedangkan si semut yang kecil ini boleh buat perkara yang besar apatah lagi saya yang lagi besar daripadanya ini..sudah pastinya boleh buat perkara yang lagi besar daripada itu..



Makhluk kecil yang mampu membuat perkara yang besar
dalam diri dan komuniti mereka....

Apapun saya harap semoga perkongsian ini dapat memberikan pengajaran atau pun panduan kepada kita sama2 ah..As for me...saya raca macam kana katuk saja oleh ini semut ooo...tapi tidak apa..biarlah dia katuk..bukannya sakit pun..hehehehe..



Read more...

Sunday, June 7, 2009

WHY MUST BE LAZY?

| | 0 comments





i'm sooo lazy..since yesterday..i don't have a desire to do any work, or even to eat..i felt sooooo bored.. i can't express how this laziness have controlled me but i really cant avoid it.. i wish i can do anything good but at the end i found mysely lying on the bed and surfing internet.

can't wait a job to come...
Read more...

Putus Cinta???hmmm...

| | 0 comments

Masih lagi saya ingat masa sa putus sinta (Cinta) dulu2 kunu2..adehh..sangsara tul..mcm mau minta langgar kerita pun ada bah.. Bukan apa...baru2 ni adik saya putus sinta bah.. mau dijadikan cerita, sa rasa sangat sedih dan mcm mau nangis sbb bila melihat keadaannya, saya rasa seolah2 saya yg sedang berada di tempatnya.

Kadang2 timbul dalam fikiran saya.. perlukah kita bercinta andainya terpaksa berpisah..
Read more...

Waduh..waduh...si kawan ni...

| | 0 comments

Hati sa sangat tersentuh bila ada seorang kawan meluahkan kepada saya yang dia rasa sangat rendah diri dengan taraf dirinya dengan seorang artis,walhal dia ni pun artis juga.. menurutnya walaupun dia ni seorg artis,namun dia tidak rasa pun yang dia seorang artis.. Tidak dinafikan juga la yang memang wujudnya taraf amatur dan profesional dalam bidang nyanyian ni.. Tapi bagi saya, amatur ka....profesional ka..sama aja ba..amatur - kerana seseorang tu masih baru dalam bidang tu..tapi macamana pun, tunjang atau akarnya adalah sama..kedua2nya mempunyai bakat yg sama.. jangan2 si amatur ni lagi bagus kualitinya dari si profesional..

Berbalik kepada cerita pasal si kawan yg rendah diri ni, gara2 perbezaan yan g dilihatnya ni, dia pula rasa rendah diri dan hilang keyakinan terhadap kemampuannya sendiri.. Dia malahan lebih banyak memperkatakan tentang album artis yg dianggapnya profesional ni berbanding albumnya sendiri. Dia sanggup give-up demi ingin menaikkan album artis tu.

Melihat keadaan dan fikirannya seperti itu, saya rasa sangat kesian dan terharu la bah..apapun sa doakan semoga dia maju dalam bidang yg di ceburinya ni..semoga semangatnya naik dan tidak terlampau rasa rendah diri serta terus bersemangat...
Read more...

About Me

My photo
I am spirit, I am voice I am memory, not recalled I am chance, I am cause I am effort, blocked and walled I am hymn, I am heard I am reasoned without rhymes I am past, I am nearing I am present in all times I am many, I am no one I am seasoned by each being I am me, I am you I am all-souls now decreeing

Followers

HeALinG MuSiCs

There was an error in this gadget

~Apa KoMeN aNDa?~




ShoutMix chat widget


UtaRa.FM









Bandit The Bat Virtual Pet

 
 
 
top